Duurzaam en efficiënt: Nieuwe Magnum GPM achterlader in actie
Wij hebben onlangs deze geavanceerde achterlader afgeleverd aan Roele de Vries, onderdeel van GP Groot. Deze krachtpatser, een Magnum GPM achterlader, is uitgerust met een speciaal ontwikkelde GHC-belading en ontworpen voor de efficiënte inzameling van 2400-liter containers. Dankzij de robuuste Geesink-opneemarmen, verlengd met 190 mm, worden deze containers moeiteloos opgepakt en volledig geleegd.
Om ook de laatste stukken afval te verwijderen, maakt de chauffeur gebruik van een speciale prikstok, waarmee alles netjes in de trog van de achterlader terechtkomt. Vervolgens zet het unieke ‘Big Bite’-persmechanisme zijn krachtige verdichtingscapaciteiten in, waardoor het afval efficiënt wordt verwerkt en optimaal wordt samengeperst.
Deze unit blinkt uit in veelzijdigheid: de kambelading maakt het mogelijk diverse containers op te nemen, terwijl de HKE-armen speciaal ontworpen zijn voor het legen van HKE-containers. Met een eenvoudige schakelaar kan de chauffeur naadloos wisselen tussen GHC- en GCB-belading – zonder dat treeplanken nodig zijn. Bovendien zijn de treeplanken indien gewenst eenvoudig afneembaar.
Met een laadbakvolume van 23 m³ en een beladingscapaciteit van bijna negen ton biedt de Magnum GPM een ongeëvenaarde combinatie van kracht en efficiëntie. Om een lange levensduur te garanderen, is de unit voorzien van een Groeneveld vetsmeersysteem, terwijl het geavanceerde Welvaarts-weegsysteem waardevolle data verzamelt voor een slimme bedrijfsvoering.
Het chassis is een Volvo FM en is geleverd door LVS.
Veel succes, Bert, met deze mooie uitbreiding van de vloot!